Minulý školní rok byl pro žáky velmi náročný. Vzdělávali se distančně, poté rotačně, prezenčně se znovu mohlo vyučovat až ke konci školního roku. Sotva se žáci ve škole aklimatizovali, začaly prázdniny. Žáci se tedy většinu času jen slyšeli ve svých počítačích, vídali se na kamerách, osobního kontaktu nebylo mnoho.
V novém školním roce jsme chtěli žákům co nejvíce pomoci v navazování předchozích vztahů, posílit třídní kolektiv. Žáky po příchodu do školy čekal týden plný aktivizačních a seznamovacích her. Měli tak možnost zjistit o svých spolužácích věci, které dosud nevěděli, mnohdy přišli do tříd žáci úplně noví a toto byla cesta, jak jim usnadnit příchod mezi nové děti.
Žáci 6. ročníku to měli vůbec nejtěžší – přicházeli po dlouhé odmlce do školy, navíc na druhý stupeň, kde je čekají nejen nové zážitky, ale také nové předměty a povinnosti. Když žáci nastoupili do školy, hodiny ve škole trávili s třídním učitelem. Hráli nejrůznější aktivizační hry, vevnitř i na školní zahradě. Zjistili tak, co jejich kamarádi zažili o prázdninách, jaké mají zájmy, domácí mazlíčky, co jim dělá radost, na co se ve škole těší a na co naopak ne. Mezi hry, které žáky velmi bavily, patřila například úniková hra na školní zahradě. Děti se naučily pracovat ve skupinkách, tvořit tak tým a táhnout za jeden provaz. Každý v týmu vždy dovede něco a právě tyto schopnosti žáci objevili a naučili se tak spolupracovat. Noví žáci navíc mezi kolektiv zapadli rychleji, nebáli se oslovit spolužáky, spolužáci se nebáli oslovit je. Po každé aktivitě žáci vše probírali s třídním učitelem, pokud nějaká hra nešla podle představ, společně zjistili, kde se stala chyba a co udělat proto, aby se hra příště vydařila lépe. Pro žáky byl také připraven program ve Sportovním centru Fajne v Porubě, kde si vyzkoušeli squash, badminton a tanec, vše s profesionálními trenéry, kteří ovládali nejen daný sport, ale také práci s dětmi, a tak se ničeho nebáli ani žáci, kteří jindy sport odmítají. Sportovních aktivit se účastnily i paní učitelky, což posílilo třídu jako velký tým. Na konci programu byla vyhlášena vítězná třída, dále pak borec a borkyně dne. Právě tyto tituly byly pro žáky velkou motivací už na začátku.
Je velmi důležité, aby třída uměla spolupracovat a nehleděla jen na to, zda daný spolužák je, nebo není nejlepší kamarád. Celá třída by si měla věřit, a tak pojmy jako důvěra, spolupráce, komunikace a pomoc jsou hlavními motty třídnických hodin, které na žáky v průběhu celého školního roku čekají.










